Моравички управни округ и Градску управу Града Чачка данас је посетила министарка државне управе и локалне самоуправе Јелена Жарић Ковачевић. У Моравичком управном округу одржан је Савет Моравичког УО, а начелник Марко Парезановић захвалио је министарки на посети и ресорном министарству на интензивном улагању у различите пројекте који су реализовани или ће тек бити завршени у нашем округу. Министарка је овом приликом истакла да од почетка свог мандата ради на томе да ово министарство пружи подршку управним окрузима и ојача их, како би били спона између републичких органа, министарстава и јединица локалне самоупрве. Она је истакла и да први пут ово министарство годишње расписује два, уместо досадашњег једног Јавног позива и најавила да ће следеће године за градове и општине, који аплицирају са пројектима, бити издвојено више од 400 милиона динара.
У Градској управи за опште и заједничке послове министарка Јелена Жарић Ковачевић званично је означила почетак рада Јединственог управног места, које се налази у приземљу градске куће. На овај начин, грађани ће на једном месту моћи да поднесу своје захтеве, добију све потребне информације и да након брзе и ефикасне сарадње свих релевантних органа, у комуникацији са само једним службеником, добију и одговарајуће решење, потврду и слично.
-Приоритет је да грађани буду задовољни и да услуга буде ефикасна. У Чачку је ЈУМ организовано онако како је то предложило и замислило Министарство државне управе и локалне самоуправе, што значи да грађани могу да се на једном шалтеру информишу о свему што их интересује. Грађани су раније лутали од једног до другог државног органа, од установе до установе... Оно што ће од сада бити предност јесте да нема више чекања на шалтерима и оне чувене реченице „Фали ти један папир“ – рекла је Жарић Ковачевић.
Градоначелник Чачка захвалио је министарству на финансијској подршци за овај пројекат од 5,9 милиона динара, док је 1,1 милион обезбеђен из буџета Града.
- Суштина Јединственог управног места је да оно буде контакт тачка. Да једним доласком грађанин на једном шалтеру добије све релевантне информације, поднесе захтев, и на истом том месту добије решење у циљу остваривања својих права. У наредном периоду нас очекује и отварање еПисарнице, која представља централизовани систем, који ће умрежити државне органе на републичком и локалном нивоу. Захваљујући подацима који ће се налазити на једном месту, грађани ће без чекања, моћи да завршавају своје обавезе, а ово ће бити и велика олакшица за све привреднике, који ће на овај начин лакше комуницирати са градом и државом – рекао је Тодоровић.
На крају посете министарки државне управе и локалне самоуправе, у сали Скупштине Града, презентована је и такозвана „Еко Чачак“ мобилна апликација, осмишљена као део ширег еколошког информационог система, коју је такође финансирало ресорно министарство. Ова апликација је креирана да одговори на потребу за транспарентним и ефикасним праћењем еколошке ситуације на територији града Чачка, а тиче се информација и новости у вези са еколошким темама, омогућава праћење података о квалитету ваздуха и што је најбитније корисници могу лако и брзо пријавити еколошке проблеме путем апликације.