ИЗГРАДЊА деонице ауто-пута Прељина - Пожега има изузетан и вишеструки значај за грађане Чачка, у погледу инфраструктурног али и економског развоја, и она је већ граду на Морави донела бољитак.

Поред тога, изградња ауто-пута Београд - јужни Јадран, заједно са "Моравским коридором" и брзом саобраћајницом Мрчајевци - Крагујевац, Чачак ће учинити једним од најзначајнијих саобраћајних чворишта у Србији, па тако и најзначајнијим економским центром у овом делу Србије.

Овако, за "Новости", градоначелник Чачка Милун Тодоровић коментарише значај изграђених деоница ауто-путева и оних чија изградња је у току. Он наглашава да је отварање деонице ауто-пута од Београда до Прељине утицало да се страни инвеститори заинтересују за град на чијем је челу.

- У својим производним погонима стране компаније до сада су запослиле скоро 1.000 наших суграђана. Наставак изградње "Моравског коридора" пробудио је велико интересовање и нових страних компанија да инвестирају баш у нашем граду. Наравно, нова путна инфраструктура, колико је значајна за долазак странаца, толико је од изузетне важности за домаћу производњу, наше привреднике, који су наша "жила куцавица".

И они су препознали потенцијал инфраструктурног развоја и активно раде на проширењу својих производних капацитета - казао је Тодоровић, истичући да је захваљујући повољнијој економској клими смањен број незапослених на евиденцији Националне службе за запошљавање Филијала Чачак, којих је пре пет година било око 12.000, а данас их је нешто више од 5.000.

Управо захваљујући инвестицијама у виду кородира који повезују и који ће повезати Чачак са престоницом, Црном Гором, али и Крушевцем, у град на Мораву би ускоро требало да стигне још једна немачка фабрика за производњу ауто-делова. Ово је приликом недавне посете Чачку најавио Франк Атлер, директор и извршни члан Управног одбора Немачко-српске привредне коморе АХК Србије.

- Изузетно је важно што се немачки инвеститори настањују у Србији, а између осталог и у вашем граду Чачку. То је у сваком случају последица чињеница што се српска Влада одлучила за снажнију градњу инфраструктуре, што смо имали прилике и да сами доживимо тако што смо дошли у Чачак из Београда ауто-путем "Милош Велики".

Фото В. И. / Град Чачак

Када су у питању немачке фирме које се налазе овде и производе у Чачку, оне се баве аутомобилском индустријом. Компанија "Форверк" у Чачку већ увелико ради, али сада најављујемо да ће у Чачак стићи још једна фирма из Немачке која ће се бавити испорукама ауто-делова - рекао је Алтер.

То је потврдио и градоначелник Тодоровић, који је нагласио да је руководство Града успело да у претходне две и по године направи одличну сарадњу са две компаније из Немачке, које су данас стациониране у индустријској зони у Прељини, и у индустријској зони Цер. Оне тренутно запошљавају укупно 750 радника. Тај тренд се, додао је, наставља и ускоро у Чачак стиже још једна немачка компанија.

Радови на деоници ауто-пута Прељина - Пожега одражавају се на свакодневни живот наших суграђана, али локална самоуправа је у сталном контакту са председницима савета месних заједница, представницима извођача радова - кинеске компаније "ЦЦЦЦ", надлежнима у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Иницирали смо и потписивање Споразума о враћању локалних путева у првобитно стање, што је обавеза извођача по комерцијалном уговору о изградњи ауто-пута, а након завршетка свих радова на деоници Чачак - Паковраће - рекао нам је Тодоровић.

Фото В. И. / Град Чача

Очекује се да изградња деонице трасе ауто-пута Прељина - Пожега, која пролази кроз Чачак, буде завршена у јануару 2022. године. Њеним завршетком смањиће се саобраћајне гужве на територији града, пошто је обилазница око Чачка једна од најпрометнији саобраћајница у Србији, којом дневно прође око 14.000 возила. Након отварања ове деонице ауто-пута до петље Паковраће, број возила која ће се кретати кроз град биће знатно мањи.

- Петља Паковраће биће директна веза са Овчар Бањом, Златибором, Црном Гором. Изградња деонице од Прељине до Паковраћа значајно ће смањити гужве кроз град и убрзати пут од Београда ка Златибору и Црној Гори, смањиће се број возила сигурно за 10.000 - нагласио је помоћник градоначелника Милан Бојовић.

Он је додао да трећи ауто-пут Чачак - "Моравски коридор", од Прељине до Краљева напредује добро, експропријација је у већини случајева завршена, а очекује се да ускоро почне изградња петље у Мрчајевцима.

Фото В. И. / Град Чача

- С обзиром на то да смо у радном тиму за брзу саобраћајницу Мрчајевци - Крагујевац, имаћемо четири ауто-пута у наредне три године, тако да уз максимално коришћење међународног аеродрома "Морава", Чачак постаје треће највеће саобраћајно чвориште у Републици Србији. То наравно подразумева даљи развој привреде, пољопривреде, културе, спорта и свега онога што је неопходно за наш град, за Моравички округ и западну Србију - закључио је градоначелник Чачка Милун Тодоровић.

НА ЈЕЛИЦИ НАЈЗАХТЕВНИЈЕ

ДЕОНИЦА ауто-пута од Прељине до Пожеге (30,9 километара) најтежа је на Коридору 11, пошто има три тунела, 35 мостова, четири надвожњака и две петље. Најинтензивнији радови на деоници ауто-пута од Прељине до Пожеге су на планини Јелици, јер су управо ту најзахтевнији. Пробијају се два тунела Муњино брдо и Лаз, који ће бити најдужи у Србији, 2.800 и 2.900 метара. Завршен су радови на изградњи тунела Трбушани, који је дужине 278 метара.

ПОВЕЗАЋЕ 500.000 ЉУДИ

"МОРАВСКИ коридор" биће дугачак 112 километара, а повезаће све веће градове централне Србије између Појата и Чачка - Крушевац, Краљево, Трстеник, Врњачку Бању. Ова значајна саобраћајница повезиваће подручје на којем живи око 500.000 људи. На "Моравском коридору" треба да буде изграђено око 140 објеката - од тога 71 мост, 23 надвожњака и пет подвожњака, 31 пропуст, као и 11 петљи. Ширина тог пута биће око 30 метара.

Фото В. И. / Град Чача